Saplo – sentimentsanalys för varumärken

Posted on 05. May, 2009 by in Uncategorized

En av mentorerna på Seedcamp här i Helsingborg är Mattias Tyrberg, vd på svenska startupen Saplo. Saplos algoritmer kan utföra avancerad sentimentsanalys och visa hur positiv eller negativt det skrivs om om olika ämnen, som till exempel ett varumärke.

Saplo var en av de startups som förra året deltog i Seedcamp och har under året blivit rejält omskrivet. Nu står de inför att sin första investeringsrunda.

I den här podcasten med Mattias Tyrberg hör du honom förklara hur Saplo fungerar och var pengarna finns.

Host: Tomas Wennström

Play

2 Responses to “Saplo – sentimentsanalys för varumärken”

  1. Fredrik Ohlin

    05. May, 2009

    Är det bara hos mig, eller slutar ljudet precis när Mattias har fått börja prata? (Både i flash-spelaren och MP3-filen.)

    Det hela tappar lite om så är fallet… 🙂

  2. Fredrik Ohlin

    11. May, 2009

    Det fungerar uppenbarligen nu. Tack för intervjun!

Leave a Reply