Sushikartan, badkartan och Ted Valentin
Posted on 26. Jun, 2008 by Tomas Wennström in Uncategorized
Entreprenören Ted Valentin lanserade för en månad sitt nya projekt, nischade kartsajter. Först ut i en serie av kartsajter är sushikartan, wifikartan, badkartan och snart cafékartan.
Ted Valentin har gjort sig känd som entreprenören som sitter på café och bygger sina sajter. Sin första exit gjorde Ted för ett år sedan, då han sålde de tidningsprenmerationssajter han byggt upp för mellan 10-15 miljoner kronor.
Host: Tomas Wennström
Podcast: Play in new window | Download
Magnus
27. Jun, 2008
Bra intervju!
Inte minst intressant när han sköter all business utan kontor.
Bo
29. Jun, 2008
Man blir verkligen imponerad av folk som lever lite som de lär om man säger så. Kul med människor som bevisar att det går.
Själv är kag nog för bortskämd för att kunna jobba så en längre tid, vill gärna ha min fasta lina, dubbla skärmar etc.
Martin
30. Jun, 2008
Bra intervju!
David
02. Jul, 2008
Inspirerande intervju, helt klart.
En karta för varje tillfälle | QMG
10. Jul, 2008
[…] På gymnasiekartan.se finns gymnasier i Sverige utprickat på en karta samt recensioner skrivna av sidans medlemmar. Kan nog bli riktigt användbar för de som ska söka till gymnasiet. Hur ska Ted tjäna pengar på alla kartor? Tanken är att göra dedikerade kartor och ta betalt för det. I podcasten Whats Next, där Ted nyligen blev intervjuad berättar han om att det till exempel skulle kunna vara ICA som vill göra en karta med alla butiker där användare kan reccensera och kommentera butiker med mera eller andra kända varumärken som skulle kunna ha nytta av plattformen som Ted byggt. […]
Några snabba — Jonny Elofsson
11. Jul, 2008
[…] Ted “Kartmannen” Valentin lanserar Gymnasiekartan i sitt nätverk av nischade kartor. En intervju med Ted finns hos underbara Whats Next. […]
hakke snackar :: Badplatser nära Åmål :: July :: 2008
23. Jul, 2008
[…] Tillägg 2: Hos What’s Next hittade jag också en intervju med Ted från slutet av juni. […]
Manou
02. Aug, 2008
Bra intervju! exempel att ta efter
Neta
11. Aug, 2008
Trevlig intervju! Intressant! Tror hans mamma blir glad om han beträttar vad BETA betyder! Kartorna är verkligen användbara!
Mashup.se - Allt om svenska mashups och APIer
13. Aug, 2008
[…] Det ambitiösa (men inte ouppnåliga) målet är att ha 100.000 besökare/dag på alla kartsajterna tillsammans. Det är beviset på att ideen om kartsajterna fungerar och då planerar Ted att ragga riskkapital för att bygga en bättre plattform. En ide han nämnde i en intervju med podcasten WhatsNext är att bygga kartor för företag som är intresserade av det som marknadsföringskanal. Kanske är det vägen till världsherravälde. […]